A24 Blankenburg Verbinding

Alexander Zoetemelk

Asset manager

De aanleg van de Blankenburg­verbinding

Om de economische groei en bereikbaarheid van de hele regio te stimuleren, wordt de A24 Blankenburgverbinding aangelegd. Het project bevordert de leefbaarheid terwijl het streeft naar het behoud van de natuurlijke omgeving. Deze nieuwe snelweg, die de A15 ten oosten van Rozenburg en de A20 ten westen van Vlaardingen verbindt, zal dienen als een alternatieve route voor het bestaande A4-tracé. Het project omvat voornamelijk de uitbreiding van de A20 en de realisatie van de A24 ( inclusief de Hollandtunnel en de Maasdeltatunnel). De nieuwe snelweg is gepland voor opening in 2024.

Versterken van de economische regio

Stimuleren van leefbaarheid

Behouden van de bestaande natuur en landschap

asphalt
0 km
civil structures
0
tunnels
0
concession life
> 0 year

Baanbrekend project

Alexander Zoetemelk, assetmanager bij Rivoir, belicht de A24 Blankenburgverbinding als een baanbrekend initiatief. Het onderscheidt zich door technologische innovaties met de integratie van twee nieuwe tunnels en twee grote verkeersknooppunten. Ondanks de uitdagende omstandigheden, zorgt Rivoir dat de €1.0 miljard aan private financiële middelen netjes geïnvesteerd wordt.

‘’Blankenburg is een indrukwekkend en uitdagend project. Een technisch hoogstandje met twee nieuwe tunnels en twee grote verkeersknooppunten.”

Alexander Zoetemelk, assetmanager bij Rivoir

Projectstructuur

Het Blankenburgverbinding-project is gebaseerd op een langdurige DBFM-overeenkomst tussen Rijkswaterstaat en het consortium BAAK, bestaande uit Macquarie Capital, InfraRed Capital Partners, Ballast Nedam en Deme. In overeenstemming met de DBFM-overeenkomst is BAAK belast met het ontwerpen, bouwen, financieren en onderhouden van het project gedurende 20 jaar.

Get in touch

Ben je geïnteresseerd in ons aanbod of wil je meer informatie? Neem dan contact met ons op!

Contact